ZVBB’21 – Lettele (33-19)

Gisteravond traden wij aan tegen de dames van Zenderen Vooruit/Bornerbroek. Waar we de vorige wedstrijd tegen hen verre van compleet waren, kwamen we wat dat betreft gisteren beter beslagen ten ijs. Inge was afwezig, maar daarvoor kwam Maaike ons versterken. Een aantal speelsters kon weer in actie komen na blessure of coronabesmetting, dus een optimale voorbereiding was het niet. Maar hé, what’s new? Anyway, we gaan verder in het Nederlands.

De wedstrijd begon voortvarend, echter raakten wij een aantal keren de paal of belandde de bal naast het doel, waardoor ZVBB uitliep naar 5-2. Dit resulteerde in een tussenstand van 10-5 en een ruststand van 19-11. We beseften ons in de rust dat we best wat kansen gemist hadden en bespraken waar het gevaar van de tegenstander vooral vandaan kwam.

De tweede helft liep eigenlijk nog stroever dan de eerste helft, hoewel dit bij de tegenstander ook zo leek te zijn. In de aanval wisten wij de dekking niet goed uit te spelen en schoten we de keeper steeds beter in de wedstrijd (die overigens een prima pot keepte). Dit gaf ZVBB de mogelijkheid om de snelle tegenaanval te blijven lopen, die bij ons de energie er langzaam aan uitzoog. Eind tweede helft wist Lenneke door slimme acties vanaf rechts de keepster nog driemaal te verrassen, wat voor een kleine opleving zorgde. Maar al met al was ZVBB de betere partij met een aantal uitblinkers, waarvan er één 15 keer wist te scoren.

Om zulke tegenstanders het moeilijk te kunnen maken, moet bij ons alles kloppen en dat was gisteren niet het geval. Een beetje schottraining zou misschien ook wel op zijn plaats zijn.

Hopelijk kunnen we de rest van de competitie uitspelen met een compleet team, zonder nieuwe corona besmettingen en irritante pauzes. Daat gaan we voor… Er staan de komende periode nog 10 wedstrijden op het programma in 8 weken tijd.

Wij bedanken het publiek voor jullie aanmoedigingen en onze interim-coach Ilse voor het invallen op de bank!

Bianca 6, Marjolein 4, Lenneke 3, Amber 2, Maaike 2, Yara 1, Amilia 1