Wedstrijdverslag Nieuw Heeten – Lettele 29-38 (rust 13-21)

Op een doordeweekse donderdagavond mochten wij aanrukken tegen onze buurvrouwen in Nieuw Heeten. Doordat de wedstrijd verplaatst was, speelden wij vanavond al onze laatste wedstrijd van het seizoen. Afgelopen zaterdag hebben we tijdens de laatste thuiswedstrijd al afscheid genomen van routiniers Naomi en Bianca. Vanavond zou het laatste kunstje zijn van bovenstaande in het blauw-wit van Lettele. Of toch niet, we moesten spelen in ons blauwe uittenue (iets wat we even vergeten waren). Gelukkig was Anouk zo wakker bij het zien van de shirts van de tegenstander en snelden we 20 minuten voor aanvang van de wedstrijd de kleedkamer in om ons vlug om te kleden.

We begonnen de wedstrijd voortvarend, na 10 minuten spelen was de stand 2-8, met onder andere drie goals van Marjolein, die er deze wedstrijd totaal 12 (!) zou gaan scoren. We speelden met hoog tempo en veel op de break. Nieuw Heeten bleef er ook vol voor gaan en wist bij te trekken tot 5-9. Vervolgens ging het turbo van onze kant weer verder, met o.a. 2x Bianca wisten wij 5 doelpunten op rij te scoren en kwamen wij op een 5-14 voorsprong. De rest van de eerste helft bleven wij vanaf alle positief lekker door scoren, maar ook waren er momenten dat het wat slordig was. Met een stand van 13-21 gingen we de kleedkamer in.

In de tweede helft bleef het spelbeeld vrijwel ongewijzigd. Nieuw-Heeten liet zien dat ze, ondanks de ruime achterstand, bleven proberen om dichterbij te komen. Dit deden ze door onze rechteropbouwsters vast te zetten. Wij konden profiteren van de ruimtes die ontstonden op andere posities. Bij een stand van 26-35 mocht Bianca aanleggen voor een penalty. Waar onze routinier voor hetere vuren heeft gestaan, werd ze toch ineens heel zenuwachtig. Ondanks haar klamme handen wist ze de bal toch hard in de netten te jagen. Even later mocht ook onze keepster Naomi de oversteek maken naar de penaltystreep. In de 10 jaar dat ze keept bij Lettele Dames 1 had ze nog nooit gescoord, tijd om hier verandering in te brengen. Met een goede worp scoorde ze de 27-38, tevens ons laatste doelpunt van de wedstrijd. In de laatste minuten wist Nieuw-Heeten nog twee keer te scoren en zo zwaaien wij af met een eindstand van 29-38.

Bianca en Naomi, nogmaals bedankt voor alles! Veel succes volgend jaar bij Lettele Midweek (Bianca) en bij de andere blauw-witten van LHC in Lemelerveld (Naomi).

Dit seizoen zullen we eindigen op een 4e of 5e plek, dit wordt volgende week door andere teams beslist. We zijn blij dat we onze doelstelling (linkerrijtje) hebben gehaald en dat we een goed seizoen samen hebben gehad. Nu is het tijd voor twee weken rust. In mei en juni zullen we meedoen aan de Hendrik Bartelscompetitie en spelen we doordeweeks wedstrijden tegen clubs uit de Hoofdklassen en Tweede Divisie, hierover later meer.

Wij willen iedereen bedanken die er samen met ons een mooi seizoen van heeft gemaakt!

Scores Nieuw-Heeten-Lettele: Marjolein 12, Bianca 6, Lenneke 6, Amber 5, Kim 4, Jet 1, Eline 1, Anouk 1 en Naomi 1 (!)