Shampoo bars leidt ons naar de eerste overwinning (27-21)

Gehesen in het nieuwe tenue, met pupillen aan onze zij, onze interim coach Henk en een speciale omroeper die ons welkom heet (als de techniek ons in de steek laat, dan schreeuwen we maar wat harder) begonnen wij aan onze eerste thuiswedstrijd. Goh, wat lekker. De tribune weer ouderwets goed gevuld.

Als een dieseltje begonnen we de wedstrijd. De dekking stond gelijk (weer) sterk. Bal gestopt door Naomi, onze Yara was alweer bijna aan de overkant, maar helaas, bal komt via keeper terecht bij hoekspeelster van SVBO. Verdorie, 0-1. Snel daarna volgt de 0-2. Even orde op zaken stellen, maar vooral geen paniek we hebben nog 58 minuten. Aanvallend zijn we hier en daar slordig, waardoor de stand gelijk op blijft gaan tot 9-9. Pas aan het eind van de eerste helft begint de dieselmotor te draaien en gaan wij de rust in met een stand van 16-11.

De tweede helft gingen we verder waar we gebleven waren en liepen uit tot een maximaal verschil van 8 doelpunten (14-22). De dekking stond als een huis en SBVO wist niet goed waar ze de kansen konden creëeren. Wij bleven onze snelle tegenaanval spelen en met name de hoeken hadden deze wedstrijd alle ruimte om uit te halen. Dat die ballen er niet allemaal in gingen, daar hebben we het maar niet over. Oja en ook niet over die drie gemiste penalty’s. Prima wedstrijd en een mooie eerste overwinning, smaakt toch wel naar meer.

Na afloop hebben we afscheid genomen van Milou en Maaike, die beiden meer dan 12 jaar in dames 1 hebben gespeeld. Milou is gestopt vanwege een blessure en Maaike balt inmiddels lekker in dames 2.

Volgende week spelen we (opnieuw) uit tegen Bentelo. Marjolein 7, Yara, 7, Bianca 5, Amber 3, Inge 2, Roos 1, Lenneke 1, Maaike 1