RSC DS1 – Lettele DS1 (21-28)

Dit weekend speelden wij tegen RSC in Weerselo. Ookal doet de uitslag anders vermoeden, was het geen gemakkelijke wedstrijd. RSC opende de score, Narelle maakte daar 1-1 van. Door een aantal snelle aanvallen van beide kanten bleef het stuivertje wisselen. Onze hoeken werden al vrij vroeg in de wedstrijd vastgezet. Tot 7-7 scoorden we om en om. Vanuit daar sloeg RSC een gaatje van maximaal 4 punten. We gooiden veel ballen op de lat of op de paal. Door onder andere 2 goals van Anouk en een goal van Jet gingen we de rust in met 14-12.

In de rust bespraken we dat het in de verdediging beter moest en we wat meer moesten variëren. Na rust gingen we verder met ons snelle spel en merkten we dat de tegenstander wat vermoeider werd. Ook ging het verdedigen beter en kon de tegenstander minder makkelijk achterlangs over de cirkel lopen. Bij 18-18 stond het weer gelijk. Vanaf dat moment scoorden wij 8x op een rij terwijl de tegenstander de ballen niet in het doel kreeg. Naomi stopte ook nog een penalty. We eindigden de wedstrijd met 21-28 winst voor ons.

Het was een wedstrijd met net zoals de vorige keer veel penalty’s. Gelukkig gingen ze er deze keer wel bijna allemaal in.
Volgende week spelen wij onze laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Combinatie’64. We zien jullie graag om 19.30 in de Uutvlog!

Marjolein 9, Amber 6, Bianca 3, Narelle 3, Anouk 2, Jet 2, Amilia 1, Eline 1, Kim 1.