Overwetering – Lettele (30-27)

Afgelopen zaterdagavond namen wij het op tegen de meiden van Overwetering. Nadat wij vorige week een sterke pot hadden gespeeld tegen de koploper, maar de punten helaas (alweer) door dat éééne puntje verschil zagen wegglippen, wilden we in Olst laten zien wat we waard waren.
Ontspannen vertrokken we richting de wedstrijd en in de kleedkamer was de opdracht helder; eigen spel spelen en doen waar we samen goed in zijn.

Vanaf het startsignaal begonnen we goed. Bianca wist als eerste een goal op het scorebord te noteren, maar ook overwetering startte scherp. Tot aan de 4-5 ging het gelijk op. Onze dekking stond niet helemaal zoals we dat graag willen. Hierdoor wist Overwetering, door goed 1-op-1 spel, telkens een goaltje te maken. Gelukkig kunnen wij dit ook. Door mooi uitgespeelde aanvallen met Bianca en Amilia, en wat snelle goals van Kim kwamen we tot 8-12. Het was stuivertje wisselen, want vervolgens scoorde overwetering een paar goals achter elkaar. Dit wisten we optijd te herstellen en hierdoor had voor rust al bijna iedereen van ons een goal op het scoreformulier staan. Helaas raaktte Bianca enkele seconden voor het rustsignaal geblesseerd aan haar enkel; zij kon niet verder. Ruststand 14-17 in ons voordeel.

Wat aangeslagen en onrustig gingen wij de kleedkamer in. De blessure van Bianca was een flinke domper. Wat ons spel betreft waren we het er over eens dat we Overwetering teveel ruimte gaven in onze dekking. De opdracht was helder; compact dekken en overtuigend aanvallen.

Helaas kwamen we niet scherp de kleedkamer uit en hier profiteerde Overwetering ten volste van. In de eerste 12 minuten van de tweede helft scoorde Overwetering 10 keer, daar waar wij slechts 2 keer het net vonden. Het lukte ons niet om de opdracht zoals besproken in de rust uit te voeren. De dekking stond rommelig en in de aanval misten we scherpte. De rollen draaiden om en al snel keken we aan tegen een achterstand van 24-19. Dat moest anders. Gert maakte wat veranderingen in ons spel. Narelle kwam van de bank en had de juiste drive gevonden, ze gooide 3 fenomenale ballen het goal in. Dit gaf een zichtbare impuls aan het team. In de laatste 10 minuten lukte het om Overwetering beter van het scoren te onthouden en onze aanvallen liepen beter. Helaas kwamen we tijd tekort en was het gat al geslagen. Eindstand 30-27.

Ronduit balen, want we hadden zoveel meer willen laten zien. Toch met opgeheven koppies weer naar Lettele. We zijn blijven strijden en iedereen heeft vandaag gescoord. Een leerzame pot die we in de aankomende twee weken in ons achterhoofd zullen houden. Twee weken geen wedstrijd, maar waarin we keihard gaan trainen in aanloop naar Pacelli. Vorige keer was het een gelijke stand, dus daar hebben we nog een appeltje mee te schillen!

Bianca 5, Kim 5, Amber 4, Marjolein 3, Narelle 3, Anouk 3, Amilia 1, Eline 1, Lenneke 1, Jet 1