Lettele – U.S. (29-21)

Compleet! Oh wat fijn, dat ik nu een keer een verslag mag schrijven over hoe goed het allemaal ging. Ik begin meestal met op te noemen wie er allemaal wel en niet waren, en wie er dit keer hebben ingevallen. Nou, we waren eens een keer compleet! Geen invallers, de nieuwe coach Gert die vanaf nu altijd op de bank zit en in ons o zo fijne oude vertrouwde Uutvlogje. Voor de wedstrijd bespraken we dat het een beetje als een nieuwe start voelde.

De dames uit Amsterdam begonnen de wedstrijd sterk en door snelle en overtuigende tegen aanvallen kwamen zij op 0-2. We waren nog erg zoekende in de dekking in de beginfase, maar toen we eenmaal grip kregen op U.S. en met name de tegen aanvallen, hebben we eigenlijk de hele wedstrijd controle gehad. Via 9-4 en 10-6 liepen wij gestaag uit naar een ruststand van 14-9.

Vandaag zat er echt een overwinning in, dat voelden we allemaal, maar nu nog dit niveau de tweede helft vast houden. U.S. startte gelijk met de 14-10, maar kwamen eigenlijk nooit dichterbij. Vanuit alle posities wisten wij te scoren en waren we gevaarlijk. Via een onderschepping en break van Bianca, een afstandschot van Inge en een over de cirkel instartende Lenneke bleven wij onze doelpunten meepakken. Wanneer Hilde dan ook nog in de slotfase een penalty tegen houdt, weet je (en het publiek) dat het goed zit. Eindstand 21-29.

Ontlading na de wedstrijd en een zeer tevreden publiek die genoten hadden van de manier waarop we speelden. Bevestiging dat we gewoon echt wel kunnen handballen en de nummer 3 (met alle respect) met hun dikste nederlaag van dit seizoen weer terug maar het Westen stuurden.

Wij herhalen dit kunstje graag (nog een keer of 3 of vaker), want we spelen de komende 3!!! wedstrijden ook weer thuis. Te beginnen met volgende week tegen D.S.V.D. daar hebben we nog een appeltje mee te schillen, een nootje mee te kraken of een eitje mee te pellen, na de nipt verloren uit wedstrijd in November.

Bianca 7, Marjolein 6, Inge 5, Yara 3, Amber 3 Lenneke 2, Narelle 2, Eline 1