Lettele – Nieuw Heeten (45-32)

Thuis spelen tegen Nieuw-Heeten is altijd leuk. Een ouderwetse derby, met een tribune vol enthousiast publiek. Het zorgt toch altijd voor een beetje extra lading aan de wedstrijd en aan motivatie van beide teams geen gebrek.

De tactiek stond klaar en we begonnen de wedstrijd in balbezit. Toen werd ook al gauw de tactiek van Nieuw-Heeten zichtbaar. Met een ver vooruitgeschoven verdediger aan Nieuw-Heetense zijde, wisten de andere 5 aanvallers de ontstane gaten in de dekking goed te vinden. Hierbij had vooral Narelle met haar kenmerkende passeeractie tussen ‘1 en 2′ een behoorlijke duit in het zakje. De penalty’s die hier werden veroorzaakt werden er door ons feilloos ingeschoten, het kan dus toch!

Vanaf alle posities werd lekker doorgescoord en er leek geen vuiltje aan de lucht. Via 8-3 liepen we uit naar 12-5, die overigens van pure klasse was. Een onderschepping van Narelle die naar de grond duikt om de bal te pakken, speelt hem direct door naar Kim die de bal aflegt naar Bianca. Een lange bal van Bianca naar Marjolein, die Marjolein ver in de lucht weet te grijpen en bij Lenneke weet te krijgen aan de rechterkant van het veld. Lenneke zet vakkundig de verdediger nog even op het verkeerde been en legt de bal in het netje. (P.s. zie je dit nou niet helemaal voor je? Je kunt ons volgen op Instagram, waar we vaak video’s van onze wedstrijden op zetten. Hier kun je onder andere deze actie in geuren en kleuren teurgkijken. Te ingewikkeld? Dan nodigen we je uit op de tribune..) Ons rendier Lenneke op de rechterkant zou dit ‘in het netje leggen’ overigens 12x succesvol uitvoeren deze wedstrijd. De stand liep uit naar 21-14, waarna Amilia er in ondertal zo even twee achter elkaar in flikkerde met een vreugdedansje van Gert tot gevolg. Ruststand 24-15.

De tweede helft ging van start en het spelbeeld bleef ongewijzigd. Nieuw-Heeten bleef er voor kiezen om één speler van ons buitenspel te zetten, dat lukte ze goed, want uiteindelijk zou deze speler als enige deze wedstrijd niet scoren. Dat de rest van het team uiteindelijk tot 45 scores zou komen was vast niet de bedoeling van deze tactische zet. De tweede helft kenmerkte zich met name door vele breaks van onze kant. Het scoringpercentage lag hoog vandaag, waardoor we tot een hoge uitschieter zijn gekomen. Via 31-20 maakten we een run naar 36-20 en speelden het laatste kwartier gestaag uit, waardoor we deze derby eindigen met een stand van 45-32. Ik kan mij niet heugen dat we met dames 1 ooit tot zo’n hoge score zijn gekomen. Dat Nieuw-Heeten er ook nog zoveel kon scoren deert ons niet. Als je er maar meer scoort dan je tegenstander toch?

Wij spelen nu drie weekenden niet en komen 14 januari in actie tijdens een uitwedstrijd in Hengevelde. Iets met appels en schillen zullen we maar zeggen.