Lettele DS1 – W.H.C DS1 (22-24, rust 10-13)

Na een goede voorbereiding was het zover, de eerste competitiewedstrijd. De selectie bestaat dit jaar uit de spelers; Bianca, Marjolein, Narelle, Amber, Anouk, Eline, Lenneke en de nieuwste aanwinsten Jet en Kim. Wij hebben dit seizoen drie keepsters; Naomi, Hilde en Milou. Helaas was Jet afwezig en is Amber nog geblesseerd, maar gelukkig kwamen oude bekenden Inge en Amilia ons versterken. Samen met pupillen Elieke en Mirthe, coach Gert en begeleidsters Cilia en Irma waren we klaar voor de wedstrijd! Fijn om de eerste competitiewedstrijd in de vertrouwde thuishal de Uutvlog te spelen.
Met gezonde spanning begonnen we aan de wedstrijd tegen WHC. In de voorbereiding hebben we tijdens de Belte Bokaal al flink aan de broek gekregen van dit team uit Hengevelde. We hadden alleen toen een andere selectie en al een wedstrijd in de benen, dus dat hoeft nog niks te zeggen over onze kansen deze wedstrijd.
De eerste minuten begonnen wij slordig, we keken al snel tegen een 0-3 achterstand aan. Ballen over de zijlijn, breaks die niet goed aankwamen en technische fouten. Gelukkig konden we door goed uitgespeelde aanvallen WHC bijblijven, met scores op rechts door Anouk en Lenneke werd het 3-4. Door de offensieve dekking van WHC werden wij onder druk gezet, maar kwam er ook meer ruimte op de cirkel. Wij wisten Marjolein goed te vinden, ook had Bianca een aantal strakke ballen van afstand. De rest van de eerste helft bleef WHC vaak op drie/vier punten voorsprong. Via 6-10 en 9-13 kwam vlak voor rust Amilia goed vrij, waardoor wij met de achterstand van 10-13 de kleedkamer in gingen.
Vol goede moed en veel energie begonnen wij aan de tweede helft en konden wij vier keer op rij scoren. Via Marjolein (2x), Anouk en Kim werd het 14-13, de eerste voorsprong van de wedstrijd. Vervolgens kwam WHC weer op gelijke hoogte en vanaf dat moment werd het stuivertje wisselen, van 16-15 naar 17-18. Wij voelden dat we konden bijblijven, maar misten zelf ook open kansen zoals (totaal 5!!) penalty’s en breaks. Zo’n tien minuten voor het eind van een wedstrijd werd Bianca met directe rode kaart van het veld gestuurd. Volgens de (verder goed fluitende) scheidsrechter omdat zij bewust een bal in het gezicht van de keeper had gegooid. Hier zijn de meningen over verdeeld, maar bijzonder was dat wij tijdens dit moment ook een penalty meekregen in verband met cirkel verdedigen. Snapt u hem nog? Nee wij ook niet.
We bleven er vol voor gaan en hoopten dat we met een overwinning het veld af konden. Eline wist te scoren en zo stond het een paar minuten voor het eind 21-22. Helaas kreeg ook WHC weer een aantal kansen en liep weg naar 21-24. Marjolein verzachtte de pijn door in de laatste seconden te scoren en bepaalde hiermee de eindstand; 22-24.
De kop voor dit nieuwe seizoen is er af. Onze drie keepers hebben de speeltijd verdeeld en speelden alle drie een hele goede wedstrijd. Verdedigd stonden wij goed tegen het snelle WHC. Wij hadden onszelf in de aanval meer moeten belonen. Helaas dus een verliespartij, maar wij zijn er op gebrand om de uitwedstrijd in Hengevelde wel te winnen.
Volgende week zaterdag 8 oktober spelen wij een uitwedstrijd tegen Avanti Wilskracht, om 19:00 in Sporthal de Brug in Enschede. De week daarna zijn we vrij (herfstvakantie). Op 22 oktober is de volgende thuiswedstrijd. Niet zomaar een wedstrijd, maar een derby tegen ons buurtdorp Heeten.
Publiek bedankt voor jullie komst tegen WHC, tot de volgende keer!
Scores Lettele-WHC: Marjolein 8, Bianca 4, Lenneke 3, Anouk 2, Eline 2, Kim 1, Amilia 1, Inge 1