Lettele DS1 – Foreholte DS2

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Foreholte op het programma. Een lange tijd geleden dat we een thuiswedstrijd hebben gespeeld, vond ook het publiek.

Sinds vorige week zijn we alweer gestart met de hervatting van de competitie en hebben we de punten tegen Voorwaarts (39-19) en ZVBB (13-25 afgelopen woensdag) niet kunnen pakken. Waar we na de wedstrijd tegen Voorwaarts eigenlijk alles behalve tevreden waren, waren we woensdag al iets positiever gestemd. Uiteraard niet tevreden met de uitslag, maar goede momenten nemen we mee.

Terug naar de wedstrijd van vandaag. De gezusters Klein Koerkamp waren vandaag niet inzetbaar en dus kwamen de oude vertrouwde gezichten (Maaike en Jolien) ons weer eens versterken. Genoeg bezetting dus. In de uit wedstrijd hebben we het onszelf erg moeilijk gemaakt, doordat we veel balverlies leden en Foreholte de ene break naar de andere kon lopen. Vandaag begonnen we de wedstrijd sterk en stonden met 4-2 voor. Amber had het vanaf het begin op de heupen en zorgde aanvallend voor het grootste gevaar. Tot 8-4 ging het eigenlijk als een trein. Daarna werd Foreholte wakker (of vielen wij in slaap?). In ieder geval, bam een 9-1 run, en de stand stond ineens op 9-13. De chaos was bij ons in het spel geslopen en daar werd dankbaar gebruik van gemaakt. Ruststand 11-14.

Gedurende de tweede helft ging het heel lang gelijk op, en kwamen we met name door doelpunten van Marjolein weer terug tot 22-23. Ook een pluspuntje vandaag was dat zowel Naomi als Hilde een penalty wisten uit te houden. De dekking van Foreholte wist in de tweede helft de angel uit onze aanval te halen. Vanaf 22-23 werd er nog een paar keer op de paal gemikt maar Foreholte liep uit naar een, ietwat vertekende, 22-29 uitslag.

Volgende week spelen wij geen wedstrijd. Over twee weken volgt er weer een thuiswedstrijd tegen DSVD 2. Dit keer wel op de vertrouwde zaterdagavond.

Publiek bedankt voor jullie komst! Erg leuk om jullie weer in grotere getale te zien en te spreken.

Amber 6, Yara 6, Marjolein 5, Eline 2, Jolien 2, Narelle 1