LETTELE DS 1- R.S.C. DS 1 (32-21)

De stijgende lijn lijkt nu echt ingezet. Vorig weekend wonnen we met 17-29 van Bentelo. Dit weekend boekten we onze tweede winst van dit seizoen! Dit keer op RSC en ook weer een dikke winst: 32-21.

Wij kenden RSC niet, dus we wisten van tevoren niet goed hoe RSC zou spelen. We hadden in andere wedstrijdverslagen gelezen dat RSC een fysieke tegenstander zou zijn, dus daar hadden we deze week op getraind. We begonnen deze wedstrijd met een offensieve dekking en dit pakte goed uit. Narelle knalde de eerste bal erin, 1-0 voor ons. Via ons snelle spel met onder andere breaks van Lenneke stonden we na 10 minuten snel voor met 8-2. Hierna volgde een reeks penalty’s voor ons. Het leek wel of er een vloek op de penalty’s zat. Marjolein mist eerst 2x, daarna miste Amilia. Toen mochten Amber en Anouk het proberen, ook mis… Een aandachtspuntje voor de training komende week. We gingen iets slordiger spelen, maar gelukkig behield ons dit niet van scoren. Via breaks van Bianca en Lenneke gingen we de rust in met 13-7.

In de rust bespraken we dat we deze voorsprong niet weg moesten geven. We moesten bij de start van de 2e helft direct weer met onze snelheid erover heen spelen. Dit is precies wat wij deden. Anouk knalde een bal erin en Marjolein en Kim scoorden via breaks. Dus stonden wij al snel met 9 punten voor: 16-7. Hierna bleef het verschil rond de 10 punten door onder andere hoekballetjes van Anouk, 23-13. Toen begon een dipje voor ons en werden we een beetje onrustig. RSC scoorden 4 doelpunten achter elkaar. We moesten onszelf herpakken. Narelle en Marjolein pakten dit goed op en scoorden samen 6 doelpunten, 29-18. In de laatste paar minuten kregen we nog een penalty, die eindelijk na 5 gemiste penalty’s werd benut door Jet. We eindigden uiteindelijk met een dikke overwinning: 32-21.

In 2022 spelen wij nog 2 wedstrijden tegen Combinatie’64 en Nieuw-Heeten. Te beginnen met Combinatie ’64 in Losser volgend weekend. Combinatie’64 staat nog op 0 punten en wij gaan ervoor zorgen dat het zo blijft. Wij zijn erop gebrand om deze stijgende lijn door te zetten en misschien kunnen we dan nog voor de winterstop op plek 6 of 7 komen. Hierbij zijn we jullie support hard nodig! Tot volgend weekend in Losser!

Marjolein 9, Anouk 5, Lenneke 5, Narelle 4, Kim 4, Jet 2, Bianca 2, Amber 1.