Lettele – Broekland (25-26)

Hoe begin je aan een wedstrijd die nog in je geheugen staat als een complete offday? Voor die uitdaging stonden wij vandaag. 1 ding was iedereen wel duidelijk, zo slecht als de vorige keer doen we vandaag dus echt niet nog een keer. Veel getraind op goede aanvallen spelen, op aanvallen zonder balverlies en scherp afronden. Met een goed plan richting de sporthal!

Van tevoren in de kleedkamer was het plan duidelijk. Lange aanvallen spelen, de ruimte zoeken en geen balverlies. De motivatie om het de dames van Broekland eens heel lastig te maken zat er goed in. Enthousiast, gedreven en gaan met die banaan.

Toch begonnen we slordig, we keken na een aantal minuten tegen een 0-3 achterstand aan. Narelle en Bianca openden de score aan onze kant. 2-3. En ja hoor, wat tegen doelpuntjes, maar door een break van Marjolein kwamen we dan toch echt op voorsprong, 6-5, en de stijgende lijn bleef erin. Wat doelpunten van hun, maar ook van ons. Een aantal breaks achter elkaar, van Marjolein en Jet, zorgde voor een voorsprong van 13-10. Als laatste een knaller van Amber en de ruststand was 14-12 in ons voordeel. Ook moet nog gezegd worden dat Milou een fantastische eerste helft stond te keepen.

Met een voorsprong de rust in. Ja wat zeg je dan? Het ging eigenlijk goed. Het plan werkte en ook bleven wij mooi scoren. Wat puntjes die je we nog bespraken, zoals hun cirkelloopster en wat meer variatie in de aanval. We moesten dezelfde vechtlust laten zien in de tweede helft en wilden dus ook knallend de kleedkamer uit.

Helaas ging dat minder dan we hadden gehoopt. Wat slordigheid aan onze kant zorgde na een paar minuten voor een stand van 16-16. Na die tijd hoorde we van het publiek alleen maar, wat was het een leuke maar vooral spannende wedstrijd. Nou dat was het ook, Kim maakt 19-19. 2 tegen goals, 19-21. Goals Amber en Anouk, 21-23. En zo bleven wij eigenlijk aankijken tegen een achterstand van 2 punten. Naomi hield ons nog goed op de been met wat heerlijke reddingen. Het bleef spannend, maar je ziet toch ook de tijd op de klok wegtikken. We bleven mooie en goede aanvallen spelen, maar soms echt te slordig. Kansen werden gemist en ballen werden op voeten gegooid. Eline maakt 23-24. Tegengoal, 23-25. Goal Bianca, 24-25. Tegengoal 24-26. En die klok die bleef maar tikken. Het laatste doelpuntje kwam van Eline en dat maakt de eindstand van 25-26. Weer dat ene punt…

Zuur, pijnlijk en gewoon ronduit balen. Maarrrr dit keer met een opgeheven hoofd! Want wij hebben onze stinkende best gedaan, en ook Broekland zal tot de laatste minuut op het puntje van de stoel hebben gezeten. Met mooie woorden van onze Gert, sluiten wij de wedstrijd af. We hebben gestreden en vechtlust getoond. Ons best gedaan en ons aan het plan gehouden. Dat we dan net te kort komen is zuur pijnlijk en ronduit balen, maar toch stiekem ook wel trots op het laten zweten van de koploper.