Hacol ’90 – Lettele 22-27 (rust 12-12)

Nadat we vorige week een goede thuisoverwinning hadden tegen Pacelli, mochten we vanavond afreizen naar Oldenzaal voor een uitwedstrijd tegen Hacol ’90. In november wisten zij met 1 punt verschil van ons te winnen, dus we waren gebrand op revanche. In die wedstrijd begonnen wij met een 0-6 achterstand, dit is iets wat wij vanavond wilden voorkomen.
De eerste helft ging gelijk op. Hacol opende de score en Amber had een goed antwoord met een knaller en maakte het 1-1. Via Narelle, 2x Kim en 3x Marjolein stonden we na een kwartier spelen voor met 5-7. Helaas wist Hacol ook te scoren en zo stond het weer 7-7. In de aanval creëerden wij kansen, maar in de afronding stuitte wij regelmatig op de sterk spelende keepster van Hacol. Vlak voor rust stond het 10-12, na goals van Anouk en Marjolein werd het 12-12. Doordat Naomi in de slotseconde nog een penalty stopte, gingen we met gelijke punten de kleedkamer in.

Nadat onze aanvoerder een schoon shirt kreeg (waar dat bloed vandaan kwam, weten wij nog steeds niet) konden we starten met de tweede helft. Helaas wist Hacol weer de eerste goal te maken. Na doelpunten vanaf de rechterkant door Anouk en Jet stonden we na 5 minuten op 13-14. Hacol probeerde met alles wat ze in zich hadden ons af te stoppen (zal hier dan het bloed vandaan komen?). De man in het geel had zijn twee vingers veelvuldig in de lucht, we speelden een aantal keer in overtal, even in ondertal en zelfs even 4 tegen 4. Dit maakte dat het spel wat chaotisch verliep en waar wij scoorden, kregen we ook weer doelpunten tegen. Een kwartier voor het einde stond het 18-18. De taak was om goede aanvallen op te zetten en dat lukte. Ook Amber en Marjolein bleven koelbloedig vanaf de 7-meter afronden, zo stond het 5 minuten voor het einde 20-24. Ook konden we de dekking goed dichthouden en bleef Naomi ballen stoppen. Bianca had nog wat energie over en scoorde 3x op rij en dat maakte de einduitslag 22-27.

Weer een klasse teamprestatie. Zoals onze veteraan met haar 29 jaar mooi zei: ‘We hebben het volwassen uitgespeeld’. En zo is het maar net!

Volgende week spelen we een thuiswedstrijd tegen Bentelo DS2. We zien jullie graag om 19:30 in de Uutvlog!

Hacol-Lettele: Marjolein 8, Bianca 5, Amber 4, Kim 3, Anouk 2, Narelle 2, Jet 1, Eline 1, Lenneke 1