Geen wedstrijd om over naar huis te schrijven (Quintes/VVW – Lettele 37-23)

En toch doen we het. Tja, als je eenmaal begint met het schrijven van wedstrijdverslagen, moet je het ook tot het einde volhouden hé. In voor en tegenspoed zullen we maar zeggen ..

Als een van de weinige clubs uit het Oosten hebben wij vandaag een officiële pot gespeeld. We hebben al met al nog best wat trainingsuren kunnen maken, ennnn waren voor het eerst compleet sinds maanden. Amilia maakte vandaag haar comeback met een aantal minuten.

We begonnen best scherp. Hup 1-0. Een prachtig uitgespeelde eerste aanval, en ook de tweede aanval liep even soepel. Toen begon het bij VVW ook te lopen. Via 5-5 liep VVW uit naar 7-5. Inmiddels waren er aan beide kanten al tijdstraffen gevallen en werd er meermaals goed overtal uitgespeeld. Na een kwartier viel Bianca uit vanwege een blessure, maar wissels genoeg om dit op te vangen. In de aanval konden we elkaar niet altijd goed vinden, schoten soms wat te snel en gaven zo VVW de mogelijkheid om uit te lopen via snelle tegenaanvallen. Dat was niet helemaal volgens plan, die wilden wij zelf eigenlijk spelen.. vlak voor rust gooide VVW de 20-13 tegen de touwen en zorgde voor een gapend gat in de stand.

Na een donderspeech in de rust liep VVW toch weer een aantal doelpunten uit, maarliefst 25-13 was de stand. Een aantal keer werd het latwerk geraakt, maar pas na 10 minuten brak Inge de ban met een strak afstandschot. Daarna kwam een fase waarin wij er wat beter in kwamen. Lenneke en Yara, die vandaag maarliefst vanaf 4 posities inzetbaar was, wisten een aantal breaks te scoren en Roos scoorde een knappe goal vanaf de cirkel. Daarna lag de bal bij VVW. Ze waren vandaag beter, sneller en effectiever. Maar we mogen ook de hand in eigen boezem steken, want ik denk dat we wel kunnen zeggen dat deze wedstrijd wel iets weg had van een collectieve offday.

Om, volgens het hamburger model, nog even af te sluiten met iets positiefs. Dankzij Max was de sfeer alsnog optimaal op de terugweg en de burgers bij de Mac smaakten ook prima.

Nou, tot de volgende wedstrijd! Wanneer? Geen idee!

Bianca 4, Yara 4, Marjolein 4, Inge 3, Amber 2, Eline 2, Lenneke 2, Narelle 1, Roos 1