Een maatje te groot… (Lettele-Voorwaarts 19-34)

Vanavond stond er een echte derby op het programma, en wat voor een. We wisten dat onze tegenstander, Voorwaarts ds 1, een pittige pot zou leveren. Daarbij kwam dat we het vandaag helaas zonder onze topscoorder Bianca moesten doen i.v.m. een positieve test. De boodschap van de voorbespreking was duidelijk; ongeacht wat de stand wordt, koppies niet laten hangen en genieten van iedere goeie actie, goal of redding.

In de eerste fase van de wedstrijd werden we een aantal keer flink overlopen. Voorwaarts had het tempo erg hoog liggen en wij waren af en toe aan het zoeken in de omschakeling en de organisatie van onze dekking. Gaandeweg kregen we iets meer grip, maar door slordigheden in de aanval en het sterke spel van Voorwaarts keken we al snel tegen een flink gat aan op het scorebord. We gingen de rust in met 9-20.

Na de rust ging het tempo iets omlaag. Maar ook nu bleef het in de dekking soms zoeken en waren we in de aanval niet altijd even scherp. Toch zijn we tot de laatste minuut blijven strijden. We hebben vandaag wat mooie aanvallen laten zien, bij vlagen een sterke dekking neergezet en ook onze keepers hadden een aantal uitstekende saves.

Het was een tegenstander en wedstrijd om van te leren. Koppies op en volgende week gaan we weer voor de punten!

Amber 5, Marjolein 4, Yara 3, Eline 3, Jolien 3, Inge 1