Een lastig potje

Deze zondag mochten we naar Limburg toe. Nu weten onze trouwe supporters dat zondag niet de favoriete dag van meiden van Lettele is om te handballen. Om 10 uur vertrok ikzelf richting Lettele om de meiden op te halen en af te reizen naar Nederweert. Iets over half 1 waren we daar en maakten we een korte wandeling om de sportvelden heen om ook onze lunch meteen maar te nuttigen. Na de bespreking, de wedstrijd en de terugreis was ikzelf om 18 uur weer thuis. Een leuke zondagsbesteding. Je moet er wat voor over hebben om de tweede divisie te mogen coachen.

De wedstrijd was lastig, we wisten weinig tot helemaal iets van Meos en wat we gezien hadden van de livestream tegen Bentelo was niet representatief omdat je duidelijk zag dat Meos niet gewend was met hars te handballen. Redelijk blind gingen we de wedstrijd in maar voelde onszelf op de 1 of andere manier wel favoriet. Die punten zouden mee terug gaan naar Lettele want we rijden niet voor niets helemaal zo’n eind. Het score verloop ging helemaal goed. De openingstreffer was voor ons en we denderden lekker door naar 4-2 naar 8-4 en zo liepen we weg naar 15-10 om te gaan rusten met 20-12 Milou was heerlijk op dreef en gooide de ballen er snoeihard in en Lenneke scoort haar 1de doelpunt in de 2de divisie op haar 14de.
Niks aan het handje zou je zeggen maar we hadden toch minder grip op hun aanval en verdediging dan deze stand doet vermoeden. We waren niet echt tevreden zelf en spraken wat kleine wijzigingen door.

Die pakte op zich wel prima uit in de tweede helft maar Meos kwam beter uit de kleedkamer dan wij, We mistte even wat meer dan de eerste helft ( 74% raak eerste helft tegen slechts 48% tweede helft) en Meos scoorde te simpel vier keer achter elkaar. 20-16 de marge bleef gedurende de tweede helft steeds 5 puntjes ongeveer. Zelf mistte we 3 penalty’s, we scoorde er ook 3 maar dat is te weinig. En zo verliep lang niet alles zoals je zou verwachten. Wellicht is het ook wennen aan de nieuwe samenstelling van het team. De jeugd moet ingepast worden in het team en moeten meteen vol aan de bak in de 2de divisie. We waren wellicht te lief in de verdediging, lieten teveel initiatief bij de tegenstander. Hun hoek mag 6 keer scoren dat hadden we beter moeten afstoppen en verdedigen. Dat soort kleine dingen.

Enfin toch een tevreden coach die de 2 punten snel in de tas stopte want we wonnen wel met 33-27. Met een wedstrijd die zich kenmerkte door niet zo veel balverlies als we anders wel eens doen maar toch hadden we moeite om grip te krijgen. Een vreemde combinatie die wellicht het gevoel verklaard.

Woensdag vechten we voor de beker tegen Voorwaarts, een geduchte tegenstander die we ook tegen gaan komen in de competitie. Zaterdag erop spelen we tegen de koploper Zenderen. Een leuke ploeg die we gelukkig wel goed kennen. Voor beide wedstrijden zal er ook weer een livestream zijn. We zullen deze communiceren via Facebook.

Milou 10, Marjolein 5, Amber 5, Inge 4, Jolien 3, Bianca 3, Maaike 2, Lenneke 1.