Drie keer geen scheepsrecht (Foreholte 2- Lettele 34-26)

Stiekem had ik de titel van dit verslagje al een beetje in mijn hoofd, maar dan ‘drie keer scheepsrecht’. Want dit zou dan toch de eerste uitwedstrijd zijn die we zouden gaan winnen. Dat we deze wedstrijd weer met hars speelden mag ik niet benoemen van de coach.

Na een uur en drie kwartier kwamen we aan in de sporthal in Voorhout met de prachtige paarse vloer. Beentjes strekken, QR codes scannen en door. Na een prima warming-up begonnen we met onze selectie, aangevuld met Anouk, aan de wedstrijd. Tot 4-4 gingen we gelijk op. Met name in het begin wisten we meermaals van afstand te scoren en konden we even bij blijven. Daarna had Foreholte het op de heupen. Door veelvuldig balverlies aan onze kant, konden zij break na break lopen, waarbij onze keepers kansloos waren. Ik denk dat bijna de helft van de doelpunten in de eerste helft op deze manier gescoord werden. Ruststand 19-11. Oei, zoveel doelpunten hebben we nog niet vaak in één helft tegen gekregen.

In de tweede helft werden afspraken aangescherpt en aangepast, met name in de dekking. Dit wierp zijn vruchten af, want we kwamen terug tot 5 doelpunten verschil. Foreholte had een aantal sterke speelsters en met name de nummer 20 wist af en toe verwoestend uit te halen. Hard gewerkt, maar uiteindelijk kwamen we via 30-24 bij een eindstand van 34-26. Foreholte was vandaag beter. Het snelle samenspel wat wij hebben zonder hars, komt nog niet goed uit de verf met hars. Tweede helft goed geknokt, maar de achterstand van de eerste helft was niet meer in te halen.

Volgend weekend weer tijd voor een ouderwetse derby tegen Voorwaarts, lekker op ons eigen nest!

Bianca 11, Yara 6, Marjolein 4, Amber 2, Inge 2, Eline 1