Combinatie’ 64 DS 1 – Lettele DS 1 (23-36)

Na winst op Bentelo en RSC de afgelopen 2 weken, boekten we vandaag onze derde winst van dit seizoen. We wonnen vandaag van Combinatie’64 met een eindstand van 23-36!
Dit keer op zondag reisden wij af naar Losser. Combinatie’64 was voor ons een onbekende ploeg. Ook al stond Combinatie onderaan was het tegenstander die we niet moesten onderschatten. We begonnen vandaag weer met een vrij offensieve dekking en het eerste doelpunt werd vanuit een break gemaakt door Lenneke. De stand bleef gelijk opgaan van 1-1, naar 2-2 tot aan 8-8. Vanaf daar werd er eindelijk een klein beetje afstand genomen van Combinatie. Door onder andere 3 breaks van Lenneke, Marjolein en Kim stond het 8-12. In de verdediging was het nog wat rommelig waardoor Combinatie nog veel met de cirkel kon spelen en van daaruit kon scoren. Door 2 rake penalty’s van Marjolein en Eline gingen we de rust in met 14-17 in ons voordeel.
In de rust bespraken we dat we de cirkel meer over moesten geven en onze snelheid moesten blijven houden. Na de rust begon Bianca goed met een aantal rake schoten. De tegenstander kakte wat in en wij bleven vanuit alle posities scoren. Daardoor werd het gat tussen ons en Combinatie steeds groter. Dit resulteerde in een eindstand van 23-36 voor Lettele. Hierdoor zijn wij gestegen naar de 7e plek!
Volgende week spelen we onze laatste wedstrijd van dit jaar, een thuiswedstrijd tegen Nieuw-Heeten. Dit beloofd een spannende derby te worden. Tot volgend weekend in de Uutvlog!
Kim 8, Amber 5, Bianca 5, Marjolein 5, Eline 4, Jet 3, Narelle 3, Lenneke 2, Amilia 1.