Broekland – Lettele (44-26)

Afgelopen zaterdag speelden wij de wedstrijd tegen Broekland. Eigenlijk hebben we hem al uit het geheugen gewist, maar speciaal voor jullie toch nog even een terugblik. De dames van Broekland speelden een puike partij en hebben uiteraard meer dan verdiend gewonnen.

Van tevoren wisten we dat het lastig zou worden tegen deze nieuwbakken koploper. Zeker in eigen sporthal weten we uit ervaring dat Broekland lastig te kloppen is.
Met de euforie van vorige week in ons hoofd, wilden we minimaal met net zoveel inzet spelen als vorige week. Dat uitte zich in het begin van de wedstrijd in een moordend tempo van beide kanten. Via een stand van 3-5, liep Broekland uit naar 12-6. Broekland speelde zowel aanvallend als verdedigend erg fel. Ze bleven maar doorgaan, waardoor het naast een snelle ook een fysieke wedstrijd werd. Een goed recept voor een waar doelpuntenfestijn. De ruststand was 24-11 in het voordeel van Broekland. Marjo wist met haar creativiteit op de cirkel nog 6 doelpunten te scoren in deze eerste helft.
Heel cliché, maar we begonnen de tweede helft onder het motto: ‘We beginnen weer met 0-0 en gaan een heel andere tweede helft op de mat leggen, het kan nog!’. Nee geintje, we hadden niet de illusie om deze wedstrijd nog winnend af te sluiten. Overigens was de stemming natuurlijk ook niet jolig, want natuurlijk waren we echt niet blij met hoe het tot dusver ging. Broekland ging door waar het mee bezig was en strafte elk foutje af die wij maakten. De ‘eindstand’ van de tweede helft werd uiteindelijk 20-15 (met een ‘tussenstand’ van 14-16). Geen erg slechte tweede helft, om nog enigszins iets positiefs te zeggen over deze wedstrijd. Helaas worden de eindstanden van beide helften altijd bij elkaar opgeteld en eindigden we deze wedstrijd met 44-26.

Voor het publiek 70 doelpunten te bewonderen, waar de fans van Broekland toch met meer plezier naar keken dan die van Lettele.

Wij hebben zelf het idee, dat we inmiddels de 3 beste ploegen van onze competitie gehad hebben, ook al is dat nog een beetje gissen zo vroeg in het seizoen. Volgend weekend spelen wij weer een thuiswedstrijd tegen de dames van Overwetering. Tot dan!

Marjolein 9, Anouk 4, Roos 3, Kim 3, Jet 3, Lenneke 2, Eline 2