2 juni 2022: Oefenwedstrijd Haarle DS1 – Lettele DS1

Geschreven door Gert Wessels, trainer/coach Lettele DS1:

Donderdag avond traden we in Haarle aan met een sterk veranderd team. Sterkhouders Bianca en Amber deden vandaag niet mee, maar wel de B junioren Milou,Suus en A junioren Jet en Kim. Doordat Haarle wat personele problemen had op de keeper positie hebben onze keepers Milou, Hilde en Naomi om de beurt ieders 20 minuten gekeept bij de tegenstander. En dat het lastig is om je eigen keepers te passeren blijkt wel weer. Menig schoten werden op voortreffelijke wijze door hun gestopt! Alle lof voor de sportiviteit. De hele wedstrijd ging gelijke op en we hadden behoorlijk moeite met het sterk spelende Haarle onder leiding van hun nieuwe trainer Willem Woudstra. Dat de automatismen er nog niet zijn is natuurlijk niet zo gek als je nog maar een paar keer getraind hebt en het je eerste wedstrijd is. Verdedigend stond het aardig. Drie verschillende verdediging vormen werden uitgeprobeerd met verschillende resultaten. Iets waar we mooi op kunnen kunnen voortborduren. Aanvallend schoten we wel tekort, het was te onrustig dit kwam mede doordat de loopwegen nog niet goed op elkaar afgestemd waren. Wat de wedstrijd betreft ging het tot 20-20 mooi gelijk op, maar de laatste 5 minuten gaf Haarle nog eens extra gas wat voor hun een overwinning van 24-20 opleverde. Al met al een leuke pot met de keepers als grote winnaars!