Lettele DS1 – Hacol ’90 DS1 (25-26)

Vorige week hebben we in de slotseconde een (gestolen, maar verdiend) punt kunnen pakken tegen en bij Pacelli. Deze week waren we gebrand om thuis tegen Hacol ’90 weer zo’n goede pot neer te zetten. Er zijn verschillende spelers met (kleine) blessures sinds deze week, maar gelukkig konden zij vanavond spelen. Amber heeft afgelopen week weer voor het eerst een beetje meegetraind, we hopen dat ze de tweede seizoenshelft weer inzetbaar is. Helaas heeft Roos deze week slecht nieuws gekregen. Ze is opnieuw zwaar geblesseerd aan haar voorste kruisband, moet waarschijnlijk onder het mes en zal hierdoor dit seizoen niet meer in actie komen.

Terug naar de wedstrijd. Vooraf hebben we besproken dat we scherp willen starten. Na een nieuw ingevoerd sprintje na de begroeting, begonnen aan de wedstrijd tegen Hacol. Waar bij hen de ballen er in vlogen, stuitten wij vaak op de keeper, de paal of lat of lukte het ons al niet om in scoringspositie te komen. We begonnen dus allesbehalve scherp aan de wedstrijd en stonden na 5 minuten met 0-6 achter. Marjolein opende score door een goed uitgespeelde uitval. Even later wist Kim twee keer op rij te scoren en zette de stand op 3-7. Vlak daarna kregen we weer drie ballen van Hacol om de oren en stonden we met 7 punten achter: 4-11. Gelukkig konden we het laatste deel van de eerste helft wat meer tegenstand bieden en liepen we langzaam iets in. De verdediging stond beter en Naomi stond goed te keepen. Door strakke ballen uit de hoek van Kim, afstandsschoten van Anouk, Amilia en Bianca konden we rusten met vier punten achterstand: 11-15.

Begin tweede helft gingen we voortvarend van start. De verdediging stond goed en we konden in de aanval veel kansen creëren. Helaas beloonden we ons zelf niet en stuitten we te vaak op de keepster van Hacol. We konden niet inlopen op Hacol maar wel bijblijven, na 10 minuten was de stand 14-18. We bleven er vol voor aan en na een kwartier spelen stond het 19-20, door goede doelpunten van Jet, Kim en Lenneke. Het geloof dat we deze wedstrijd positief over de streep konden gaan trekken begon steeds meer te komen. Helaas kwam Hacol weer 3x tot scoren, waardoor het na 50 minuten spelen 21-25 stond. Bianca kwam weer in het veld en nam het team bij de hand. Doordat de verdediging beter stond en Naomi een aantal ballen pakte, wist Hacol niet te scoren. In de aanval konden wij door Bianca 3x en Marjolein op gelijke hoogte komen, drie minuten voor het einde stond het 25-25. Het publiek, de wisselspelers en staf op de bank durfden haast niet te kijken. We gingen er vol voor maar helaas wist Hacol één keer vaker te scoren. De eindstand werd 26-27.

Het slechte begin van de wedstrijd heeft ons genekt, we hebben constant tegen een achterstand aangekeken. We mogen trots zijn op de vechtlust die we bleven houden en we zijn blij met alle support van het publiek deze avond. Nu wordt het tijd om eindelijk/meer punten te gaan pakken. Dit gaan we volgende week proberen tijdens een wedstrijd met hars in Bentelo. Bentelo heeft twee punten meer dan wij, dus er liggen zeker kansen.

Lettele – Hacol ’90 (25-26, rust 11-15)

Scores: Bianca 7, Kim 6, Anouk 3, Marjolein 3, Lenneke 3, Jet 3, Amilia 1